CHATGPT

چگونه شرکت‌ها از ChatGPT سود خواهند برد؟

ChatGPT چیست؟

Chat GPT نوعی چت‌بات است که از فناوری GPT پشتیبانی می‌کند. GPT مخفف Generative Pre-trained Transformer است و نوعی هوش مصنوعی است که از یادگیری ماشینی برای تولید پاسخ‌های انسان‌مانند به ورود‌ی‌های متنی استفاده می کند. ChatGPT که در نوامبر 2022 راه‌اندازی شد، یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) است که توسط   OpenAI توسعه یافته است و قادر به تولید ایمیل، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، مقاله، کد و انواع دیگر محتوای نوشتاری است و راه‌های متعددی وجود دارد که ChatGPT می‌تواند از طریق آن‌ها به کسب‌وکارها کمک کند.

ChatGPT می‌تواند تعاملات مشتریان، تصمیم‌گیری، محتوای بازاریابی و آموزش کارمندان را بهبود بخشد. یکی از زمینه‌هایی که کسب‌وکارها در حال حاضر از ChatGPT برای آن استفاده می‌کنند، تحقیق و پژوهش است، جایی که می‌توان از آن برای انجام تحقیقات بازار و جمع‌آوری بینش از بازخورد مشتریان استفاده کرد. با تجزیه و تحلیل نظرات مشتریان و پست‌های رسانه‌های اجتماعی،  ChatGPT می‌تواند روندها و الگوهایی را که کسب‌وکارها می‌توانند برای بهبود محصولات و خدمات خود استفاده کنند، شناسایی کند. به عنوان مثال، به جای جستجوی یک سوال تحقیقاتی در گوگل و سپس خواندن چندین مقاله برای یافتن اطلاعات مورد نیاز، هنگامی که همان سوال در ChatGPT قرار می‌گیرد، چت‌بات با ارائه پاسخی بر اساس زمینه و هدف پشت سوال، به سرعت به سوال شما پاسخ می‌دهد. .

از نظر بازاریابی،  ChatGPT توانسته است بازاریابی کسب‌و‌کار را به طرق مختلف بهبود بخشد. چت‌بات هوش مصنوعی می‌تواند پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده را برای مشتریان بر اساس ترجیحات، علایق و رفتار آن‌ها ایجاد کند. یکی از حوزه‌های اصلی بازاریابی در عصر دیجیتال امروزی، تولید محتوا و همچنین دنبال کردن و ایجاد روندها است. بازاریابان می‌توانند از ChatGPT برای پست‌های بازاریابی محتوایی مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ‌ها یا حتی اسکریپت‌های ویدئویی استفاده کنند.

ChatGPT را می‌توان با پلتفرم‌های پیام‌رسان ادغام کرد و به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد محتوای خود را مستقیماً از طریق چت بین مشتریان خود به اشتراک بگذارند. این تجربه شخصی‌تر و جذاب‌تر را برای مشتری فراهم می‌کند.

ChatGPT می‌تواند تعاملات مشتری را تجزیه و تحلیل کند و بینش ارزشمندی را در مورد رفتار و ترجیحات مشتری ارائه دهد. از این اطلاعات می‌توان برای ایجاد محتوای هدفمندتر و موثرتر استفاده کرد.

به عنوان مثال:

 دولینگو  یک برنامه یادگیری زبان است که از Chat GPT برای ارائه بازخورد شخصی به کاربران استفاده می‌کند. چت‌بات برنامه فرصت‌های اصلاح و تمرین را برای کمک به کاربران در یادگیری یک زبان جدید فراهم می‌کند.

  برند H&M از یک چت‌بات مجهز به Chat GPT برای ارائه مشاوره مد و نکات مربوط به استایل به مشتریان استفاده می‌کند. این چت‌بات همچنین توصیه‌های محصول را بر اساس ترجیحات مشتری و خریدهای قبلی ارائه می دهد.

نیویورک تایمز نیز از یک چت‌بات مجهز به ChatGPT برای ارائه اخبار و به‌روزرسانی‌ها به مشترکین از طریق مسنجر فیس‌بوک استفاده می‌کند. چت بات همچنین توصیه‌های شخصی‌سازی شده را بر اساس علایق مشترک ارائه می دهد.

ChatGPT می‌تواند توضیحات، سرفصل‌ها، فراخوان‌ها و سایر محتواها را برای بازاریابان بر اساس روندهای جاری و مخاطبانی که یک شرکت قصد دسترسی به آن را دارد تولید کند. شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از فناوری ChatGPT و با خودکار کردن فرآیندهای متعددی که به‌طور سنتی توسط انسان‌ها انجام می‌شود، زمان پاسخ‌گویی را به‌طور چشمگیری کاهش دهند. در بخش‌های مالی بسیاری از مشاغل نیز می‌توان از ChatGPT استفاده کرد. اگر از چت‌بات بخواهید در مورد ورودی‌های به حسابداران کمک کند، تمامی مبالغ را محاسبه خواهد کرد و همچنین می‌تواند انواع فرمول‌های اکسل را در عرض چند ثانیه ایجاد کند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ChatGPT در فروش، پشتیبانی از مشتری است. با استفاده از یک چت‌ربات مجهز به ChatGPT، می‌توانید پاسخ‌های فوری به درخواست‌های مشتری ارائه دهید، فرآیند پشتیبانی خود را ساده کنید و تیم فروش خود را آزاد کنید تا روی بستن معاملات تمرکز کنند. با جذب مشتریان بالقوه، چت‌بات شما می‌تواند سرنخ‌ها را شناسایی کند، اطلاعات تماس را جمع‌آوری کند، و قرار ملاقات‌هایی را برنامه‌ریزی کند.

نکاتی برای پیاده سازی ChatGPT برای فروش

اکنون که  برخی از کاربردهای بالقوه ChatGPT را شناختید، اجازه دهید نکاتی را برای استفادۀ موثر آن مورد بحث قرار دهیم:

  1. چت‌بات خود را آموزش دهید.

برای اطمینان از اینکه چت‌بات مبتنی بر ChatGPT شما تا حد امکان مؤثر است، آموزش آن بر روی اصطلاحات و عبارات خاص صنعت ضروری است. این آموزش به چت‌بات کمک می کند تا سوالات مشتریان را بهتر درک کند و پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه دهد.

  • نظارت بر عملکرد

مراقب عملکرد و تعاملات چت‌بات خود با مشتریان باشید. نظارت بر این فعل و انفعالات به شما کمک می‌کند تا بخش‌هایی که چت‌بات شما ممکن است در آن با مشکل مواجه باشد و قسمت‌هایی که در آن موفق است را شناسایی کنید.

  • تکرار و بهبود

مانند هر ابزار دیگری، تکرار و بهبود مستمر چت‌بات مبتنی بر ChatGPT بسیار مهم است. می‌توانید با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از طریق تعامل با مشتری، تنظیمات لازم را برای افزایش عملکرد چت‌بات انجام دهید.

  • جمع آوری بازخورد

مشتریان را تشویق کنید تا در مورد تعامل خود با چت‌بات شما بازخورد ارائه کنند. این بازخورد به شما کمک می‌کند تا بفهمید چت‌بات چقدر از نیازها را برآورده می‌کند و زمینه‌های بهبود را شناسایی می‌کند.

با تمام پولی که برای ChatGPT تأمین می شود، این ChatGPT دائماً در حال تکامل است تا عملکرد خود را بهبود بخشد. در مارس 2023،  OpenAI نرم افزار GPT-4 را معرفی کرد که بر اساس یک “مدل چندوجهی بزرگ” است. گزارش شده است که نرم‌افزار جدید می‌تواند ورودی‌های متنی تا 25000 کلمه را در مقایسه با 3000 کلمه قبلی بپذیرد و برای دقیق‌تر و ایمن‌تر بودن، آموزش داده شده است.

banner
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید
اسکرول به بالا